زمان جاری : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 1:42 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



khojastegan

وبلاگ-کد لوگو و بنر
تعداد بازدید 40
نویسنده پیام
azari_mehran آفلاین

ارسال‌ ها35
عضویت22 /11 /1392
محل زندگیشهرستان پارس آباد مغان
سن: 20
شناسه یاهو
تشکرها6
تشکر شده2
راهنمای جامع خرید تبلت
راهنمای جامع خرید تبلت
راهنمای خرید تبلتچگونه بهترین تبلت را برای خرید انتخاب کنیم؟قبل از خرید تبلت می بایست موارد زیر را در نظر داشته باشید:
اول اینکه نیازهایتان را به خوبی بشناسید؛
آیا شما در پی یافتن وسیله‌ای هستید تا در هنگام سفر بتوانید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و یا صرفا دنبال جایگزینی برای کامپیوتر خود می باشید؟
دسترسی به اینترنت چه اندازه برای شما حائز اهمیت است؟
آیا به خروجی HDMI نیاز دارید؟
میزان حافظه ای که به قول معروف کارتان را راه می اندازد چه قدر است؟
در کل باید جواب این سوال را به خوبی بدانید که مهمترین استفاده شما از یک تبلت چیست؟
دوم اینکه اطلاعات کافی راجع به قیمت تبلت ها به دست آورید
. سعی کنید به سراغ تبلت های ارزان و بی کیفیت نروید البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که لزوما قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بالا نمی باشد .
بعضا برخی شرکت های تولید کننده تبلت ، محصولشان را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن به بازار عرضه می کنند لیکن بعدا و از راه‌های گوناگون، مانند فروش محتوای دیجیتالی، سود مناسب خود را به دست می آورند.
شرکت آمازون از این دسته شرکت ها می باشد مثلا تبلت Kindle Fire HD این شرکت در قیاس با امکاناتی که ارائه می‌دهد، قیمت نسبتا پایینی دارد.
در مقابل هستند شرکت هایی که پول طراحی خوب و کیفیت ساخت بی‌رقیب خود، را به طور مستقیم با فروش تبلت خود از مشتریان می‌گیرند. همانند کمپانی معظم اپل که قیمت 490 دلاری را برای محصول خوش‌ساخت و قدرتمند خود ، آیپد ، در نظر گرفته است ، اگرچه این قیمت تا حدودی بالا به نظر می رسد ، لیکن این تبلت بیش از هر تبلت دیگری در بازار، از اپلیکیشن‌های HD و اختصاصی پشتیبانی می کند.

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید اعتبار کمپانی سازنده تبلت می باشد.
در مورد شرکت سازنده تبلت می بایست بسیار هوشمندانه عمل نمایید. خرید تبلتی که پس از مدتی استفاده از آن ، کارایی خود را از دست بدهد و یا با مشکلات فنی مواجه گردد، به هیچ عنوان مطلوب کسی نیست. اگرچه احتمال اینکه یک شرکت معتبر نیز اشتباها محصول خود را با یک یا چند باگ نرم افزاری و یا حتی باگ سخت افزاری به بازار عرضه کند، دور از ذهن نیست ولی آنچه در اینگونه موارد مهم به نظر می رسد رفع بی‌درنگ مشکل یا ارائه آپدیت‌های منظم نرم افزاری است که اکثر شرکت های بزرگ تولید کننده تبلت این کار را به بهترین نحو انجام می دهند. پس بهتر است همیشه قبل از خرید تبلت ارزیابی کافی از سوابق شرکت تولید کننده داشته باشید. معیارهای کیفی و کمی برای خرید تبلت :- طراحی تبلت ؛
شرکت اپل، اولین شرکتی بود که اهمیت طراحی ساده و درعین حال زیبا و کارآمد را به همه‌ نشان داد. ایده پشت محصولات این کمپانی تولید محصولاتی است با طراحی منحصر به فرد ؛ سبک، نازک، خوش ساخت و در یک کلام تک.

مبحث طراحی ، موضوعی است که بیشترین وابستگی را نسبت به سایر ویژگی‌ها به سلایق شخصی خریدار دارد. . برخی اشخاص دوست ندارند دستانشان خسته شود پس وزن تبلت برایشان اهمیت بالاتری دارد ، در مقابل برخی نیز تبلت‌های سنگین‌تر را بیشتر می پسندند، چرا که در زمان به دست گرفتن آن احساس بهتری دارند.
مواردی همچون گوشه های صیقلی و یا مسطح، داشتن بدنه فلزی و یا شیشه‌ای یا حتی وضعیت چیدمان دکمه‌های سخت افزاری می‌توانند مهم باشند.
- کیفیت صفحه نمایش تبلت ؛
اگر تبلتی با صفحه نمایش درخشان می خواهید، باید به مواردی چون رزولوشن و پنل نمایشگر توجه داشته باشید. در حال حاضر تبلت نکسوس 10 دارای بیشترین رزولوشن در میان تبلت های موجود در بازار می باشد ؛ قدرت تفکیک رنگی در حدود ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل در یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی ! پس از نکسوس 10 تبلت آیپد رتینا از شرکت اپل قرار دارد ، این تبلت دارای رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد . در کل هر چه رزولوشن دستگاه شما بیشتر باشد ، می توانید تصاویر را شفاف‌ تر و درخشان‌ تر بر روی تبلت خود مشاهده نمایید.

در ضمن نسبت به پنل صفحه نمایش تبلت خود نیز توجه داشته باشید صفحه نمایش تبلت شما هر اندازه هم که پیشرفته باشد، بدون داشتن پنل مناسب، جلوه‌ چندانی نخواهد داشت. در صورتیکه بخواهید از تبلت خود در خارج از منزل نیز استفاده کنید باید به شدت روشنایی صفحه نمایش توجه نمایید .
از تبلت هایی با صفحه نمایش دارای شدت روشنایی پایین نمی توان در محیط ‌های بیرونی استفاده کرد.در اینجا اعتبار کمپانی سازنده اهمیت پیدا می کند به طوریکه اکثر تبلت‌های چینی دارای روشنایی مناسبی نبوده و خریدار نیز تنها در محیط بسته درون فروشگاه کیفیت صفحه نمایش را آزمایش می‌کند.
- حافظه تبلت ؛
میزان حافظه ذخیره سازی یک تبلت از دیگر پارامترهای مهم پیش از خرید به شمار می رود چرا که شما برای ذخیره سازی فیلم‌ها، موسیقی‌هاو کتاب‌هایتان به فضا نیاز دارید. حافظه برخی از تبلت‌ها غیر قابل افزایش و برخی نیز قابل افزایش می باشد.

به این مسئله نیز دقت کنید که خود سیستم عامل و نرم افزار‌های از پیش نصب شده ممکن است تا 20 درصد از حافظه تبلت شما را اشغال نمایند.
پس هیچگاه با خرید یک تبلت ۸ گیگابایتی ، فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایت در اختیار نخواهید داشت. کلا سعی کنید تبلتی با حافظه ذخیره سازی حداقل 16 گیگابایت تهیه کنید مگر در صورتیکه تبلت شما دارای درگاه میکرو SD باشد تا بتوانید حافظه ذخیره سازی را افزایش دهید.
جمعه 01 فروردین 1393 - 20:55
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

<]